AbgZan
Assalamualaikum semua,

Saya rasa ramai pembaca2 blog saya ni yang sudah pun melabur di Bank Persatuan, satu badan koperasi yang menjadi mentee kepada Bank Rakyat. Yer la, mana tak nya, Bank Rakyat yang sudah lebih 10 tahun berturut-turut at least bagi 15% dividen setahun sudah penuh dan ramai sgt duduk beratur... so peluang yang agak mudah adalah utk melabur dalam Bank Persatuan...

Kalau dulu setakat yang saya tahu, mula2 dulu Bank Persatuan limit adalah lebih RM50k. Lepas tu ia turun kepada RM15k (masa limit RM15k ni la gua start labur). Kemudian turun lagi kepada RM5k, dan yang terakhir saya dengar ia turun kepad RM2k aja....

Bank Persatuan ni, ada lebih sepuluh di Utara Semenanjung, dan hanya ada satu yang bukan di Utara, iaitu terletak di Shah Alam. Bertuah aku, heheh...sbb eden duduk Shah Alam, senang ler mau pi sana....

So balik kepada tajuk, selalu Bank Persatuan akan umum dividen setiap bulan Ogos. Skrg tinggal lagi 4 hari aja lagi masuk Ogos, dan masa tu jugak akan start bulan Ramadhan...ok, so berapa agaknya dividen Bank Persatuan yang akan diummumkan nanti? Ikut sejarah, minimum dividen depa bagi adalah 10%. Tapi dengar ura-ura tahun ni depa hanya bagi 7.5% aja..sigh.......ada sesiapa dapat sahkan?
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    sikit sangat! xkonsisten tu!tp siyesly skang 2k? sbb i masuk last year 10k rilek je


  2. mohd Says:

    Ye aku pon ade dekat 10k. Tapi kalau dapat bawah 10% baik beli emas.
    http://goldroyalmint.blogspot.com/