AbgZan
Sekarang kita tengok KLCI dah mencecah ke paras 1,700.

Persoalannya sekarang, adakah uptrend ini akan berterusan? Akan pergi ke 1,800? Nobody knows.

Dalam keadaan global economy yang tidak menentu, dalam keadaan emas yang tengah buat big correction, dan dalam keadaan menunggu Pilihanraya yang tidak dapat diramal keputusannya, sekarang adalah masa terbaik untuk get out of the market.

Kenapa?

Sebab Economi global di Eropah yang tidak menentu. Stock market di US yang sudah sampai ke paras psychological level of 15,000 (Dow Jones Industrial Average, DJIA). Pilihanraya yang bakal menjelma, keputusan PRU13 yang tidak dijangka oleh foreign investor for sure akan menyebabkan market merudum, at least for short term. Dan harga emas yang telah menurun dengan banyaknya, anytime akan bounce back up. Kalau harga emas kembali naik, maka stock market akan bergerak berlawan arah, sbb pelabur prefer invest dlm emas yang terjamin.

Jadi, apakah akan berlaku kepada KLCI? KLCI pon telah cecah paras psikologi 1,700. Volume pun makin berkurang. Dan technically, KLCI not in good condition. I would sell, if someone ask me. And I won't buy at currect price. I believe the price will go further down from current price of 1,700+. If the price break 1,578, then KLCI will go further down lagi.

I think it is time for big correction, at least to 1,300-1,400+. Malah, tidak mustahil, kalau market terus crash sampai 1,000-1,100+.
0 Responses