AbgZan
Semalam aku kemalangan lagi...dilanggar lori lagi....sudah berkali2 aku pesan kepada orang2 termasuk la wife aku, kalau nak potong kenderaan, jgn potong kenderaan yang besar macam lori atau bas....sbb bas atau lori ni, dia besar dan berat, kadang2 brek tak makan....selain dari tu, kalau kena langgar, bukan macam kena langgar motor atau kereta, kemek sikit aja...bas atau lori, kalau langgar, memang teruk kereta....

Nak dijadikan cerita walaupun aku selalu nasihatkan orang usah potong lori atau bas dlm jarak dekat, last2 aku kena sendiri....kali ni kisahnyer begini....aku mula2 ingat nak belok kiri, sekali tersalah, so tukar haluan nak belok kanan.....tapi, terpaksa potong kenderaan yang tgh beratur tunggu traiffic light merah...signal dah bukak awal2 dah...dok sebelah lori besar gedabak....

bila traffic light hijau, nampak lori tu macam dah nak gerak, tapi lepas tu tgk lori tu stop...so aku ingatkan dia kasi laluan utk aku potong dia...aku pon dgn selamba potong dia, bila aku potong time tu pulak dia pon gerak pulak....pershhhhhhhhh....lori tu gerak dari kelajuan SIFAR....slow aja, tapi langgar kereta aku teruk tu...smpai tak boleh bukak pintu tu.....

kawtim dgn lori tu....lori tu kata tak nampak....aku pon tak tau lar, dia sengaja ke apa ke...tapi bila diorg keluar, tgk penjelasan diorang dan muka nampak jujur....tapi hati diorg aku tak tau lar kalau sengaja nak kenakan aku....tapi mungkin tak kot....

Apa pun, aku nak nasihatkan korang, kalau laju mana pon korang bawak kereta, hati2lah kalau nak potong lori atau bas....pastikan jarak jauh dan selamat....lori kalau dah langgar tu, pertama kereta dah sah kemek teruk....nyawa pulak berada dlm risiko....pastu diorang pulak boleh argue kata mereka besar la, tak nampak la, brek tak makan lar...so hati2 la...

anyway aku dah kawtim dengan kedai ketuk, cat semua, ada la dalam RM500 lebih kurang, kira murah kot...dah ushar byk kedai..tu pon antara kedai ketuk yg aku rasa murah dan kerjanya kemas...terletak dekat kawasan Ampang, dekat tepi Highway MRR2....

okler, itu aja kisah kemalanganku dilanggar lori....


Komen ajer apa2 korang nak komen....:)

5 Responses
  1. onniey84 Says:

    teruk gak..nasib tak apa2


  2. Anonymous Says:

    Syukurrr alhamdulillah,,yg penting Tuhan bg umur kite panjang lg untuk buat ibadat padanya...Nasihat pd saya juga,,amal x cukup lg,,,ajal maut di Tangan Tuhan,,bile2 buleh jadi...


  3. alhamdulillah, kau masih sihat. kirim salam kat semua yer....


  4. alhamdulillah, kau terselamat dan sihat. kirim salam kat semua yer....


  5. Anonymous Says:

    bro,

    kesian...aku pun tgh cari kdai potong..skrng keta kemek cam kete kau jgak...

    tensennn