AbgZan
Market KLCI, walaupun agak slow kenaikannya berbanding negara-negara lain, tetapi secara perlahan2 sudah hampir dengan maximum peak yang dibuatnya untuk tahun ini, iaitu 1308, selepas membuat correction penurunan sebanyak 84 mata kepada 1224 pada bulan February 2010 haritu. Market ditutup pada lebih kurang 1299, selepas cecah 1300 pada hari Jumaat lepas.

Kenaikan pada hari Khamis dan Jumaat minggu lepas dirangsang oleh kenaikan OPR oleh BNM, di mana ia merangsang kenaikan bank-bank besar, iaitu CIMB, Maybank dan Public Bank, untuk membuat kenaikan yang besar, seterusnya merangsang pasaran BSKL. Sebab tu kita tengok market cecah 1300.

Untuk minggu ni, gua menjangkakan market akan fly gila-gila punya...sbb market hanya memerlukan kurang dari 1 mata untuk breach pshycological boint of 1300 and about 9 mata untuk breach the maximum 1308 yang dibuat pada pertengahan January 2010.

Lebih-lebih lagi, Market US pon fly jumaat lepas, about 1.2%. Dan terdapat good news dari US yang berkaitan dgn jobless dan consumer.

So, gua amat yakin, 1308 akan breached easily today...dan kalu breach, easily market akan menuju ke 1330, dan seterusnya 1350...gua rasa 1,450 will be on card, before May 2010, silap2 tak sampai sebulan...gua merasakan even peak KLCI 1520 pon will be breached this year....

Wow....boleh tahan Malaysia...

Cuma gua takut satu perkara aja sekrg...isu politik...lately ramai ahli2 PKR berhenti...pastu MCA pula....ini menandakan malaysia is politically UNSTABLE....this is BAD news for investor luar negara....itu aja gua takut....

Apa pun, kita tengok pagi ni, camana dia naik....:)


Ada apa2 komen, kasi hentam aja, hehe
0 Responses