AbgZan
Baru- baru ni ada beberapa orang email dan bertanya apakah stock yang bagus untuk dilabur?

Ada pula yang email yang bertanya kalau-kalau saya boleh tolong tradekan utknya...hehe...

Maaf saya tak sempat nak reply...

Sebenarnyer saya do not feel good to suggest any stock to invest...sbb, saya manusia biasa, tak semestinya apa yg saya cakap betul....dan kalian pon manusia biasa, di mana kalau saya suggest anything, kalau rugi, sure u all akan marahkan saya, betul tak? hehe...

Saya tak berani nak suggest apa2....tapi...dulu, ada beberapa kawan rapat yang bertanya, saya ada la jugak suggestkan beberapa stock, seperti:

1) MKland (time tu harga 0.17, skrg 0.36, paling tinggi dia pergi 0.47)
2) Latexx (time tu harga 0.32, skrg 2.63, paling tinggi 2.80)
3) Sime Darby (time tu harga 5.20, skg 9.00)
4) Gamuda, TM, Axiata, Airasia, etc...tak perlulah saya listkan semua..

All those stock, I think still worth to watch...:)

Skrg pulak, ada tak stock yang bagus utk masuk?

Again, saya tak berani nak suggest, tapi antara banyak2 counter, stock yang saya selalu watched and pay attention adalah:

1) Axiata
2) TM
3) Maxis
4) Plus
5) KPS
6) Hubline
7) OilCorp
8) Salcon
9) Keyasic
10) Keladi
11) dan lain2

Antara kesemua tu, ada beberap counter yang in my target, tgh tunggu masa yang sesuai utk tambah....tunggu right timing...yang pastinya NOT NOW, hehe...

Nanti kalau sempat, i will let u know, whenever I am ready to invest, hehe...funding dah ready, cuma timing belom ready...

Wallahu'alam

Takkan baca aja, tinggal la sikit komen kat bawah ni, hehe
5 Responses
  1. syaf Says:

    wah nk kene tunggu time ready plak...macam2...heheh


  2. Anonymous Says:

    bagus tips ko nie. thanks

    yazid


  3. Anonymous Says:

    klo tgk oilcorp da smpi .09..ade kemungkinan ke die tutup terus??sori klo soalan salah..baru jejak kaki dalam stock market ni..

    snake eye


  4. AbgZan Says:

    sori bro, oilcorp pada mulanya dlm list gua, walaupon fundamental tak berapa bagus, baru2 ni financial statement diorg ada kerugian., tapi gua pikir long term sure ok...

    cuma satubenda gua baru perasan, dia dah listed dlm PN17, satu petanda yg kemungkinan dia akan being delisted from BSKL....

    so, my advice, jauhkan diri dari oilcorp :)


  5. 159061 Says:

    assalamualaikum,

    saya teringin nak berjinak2 dgn bidang pelaburan saham ini.

    bole advise saya
    - funding availale = RM 30 k - 50 k

    apa yang perlu saya buat untuk mulakan pelaburan ini.
    nasihat anda amat dihargai.

    zamreen 019-2208188