AbgZan
Semalam aku pergi interview kerja, 2 interview sekali gus dalam masa satu hari....penat jugak dibuatnya..

Tak pernah-pernah aku diinterview 2 kali dalam sehari, melainkan oleh syarikat yang sama, iaitu syarikat Schlumberger pada Ogos 2008.... session pertama pada sebelah pagi, session peringkat kedua pada sebelah petang, setelah melepasi peringkat pertama.... tapi aku tak berjaya dapat time tu, frust pon ada, hehe....

Sebenarnya banyak aku diinterview oleh syarikat oil and gas....sebelum Schlumberger, kalau tak silap dalam bulan Julai 2008, aku pergi interview Sapura Crest.... rasa macam boleh dapat, tapi bila dah nak habis tu, aku pergi bagi tahu kat depa, aku ada contractual bond selama setahun (April 2008 - APril 2009....so mungkin disbbkan tu, aku tak dpt Sapcrest....pastu aku balik aja dari interview tu, time nak bukak pintu gate, Petronas call pulak...utk interview following week...
tapi tak dpt....

Tahun berikutnya, iaitu Februari 2009, Petronas panggil interview lagi, bulan April aku dapat panggilan telefon Petronas nak offer aku jawatan contract...excited jugak aku.... tapi tunggu punya tunggu, tak dpt2 letter offer...bila aku call HR, depa kata, Vice President / CFO Petronas tak luluskan.... sbb depa takmo hire contract....sigh...

Lepas tu, senyap selama 2 thn, aku tak minta kerja, rilek...hehe....

Semalam aku interview oleh 2 syarikat Oil and Gas... di sebelah pagi, syarikat pertama head quarters dia kat Shah Alam, tapi interviewnya di KL.... syarikat kedua, di sebelah petang, syarikatnya di Shah Alam.... dan aku duduk Shah Alam... alhamdulillah aku duduk di kawasan yang terletaknya banyak kilang, hehe....

Nak tau apa nama company aku interview semalam? Tak perlu tau kot, sbb baru interview aja pon, belum tentu dapat....kalau ada rezeki dapat ler, insyaAllah.... tapi kalau korang nak tau, nama company tu:

1) Shapa....
2) Pet.... Boi....

Tu nama 2 company aku pergi interview smlm....hari ni ikutkan aku ada satu lagi interview, tapi aku minta postpone, kpd minggu depan... nama company tu : Ne...... (location di Shah Alam)...hehe....

Wish me luck k guys :)

Dapat teka tak? hehe... atau maybe ada yang kerja di sana? hehe...
0 Responses