AbgZan
Assalamualaikum semua,
Saya rasa pasti ramai pembaca-pembaca di sini sedang menunggu berapa diiden ASB tahun 2010 kan? Sebab sure majoriti dari pembaca blog ni,melabur di ASB kan?

Sure ramai dari you all yang dok mencongak berapa yang u all dapat...dok kira-kira....hmm...."kalau aku ada RM400k, kalau dapat 10%, sudah dapat RM40k....hm...boleh makan hotel ni....boleh pergi umrah ni....boleh beli Inspira ni...hehe.." tu antara mainan pikiran berangan-angan berapa dividen ASB tahun 2010...

Ada tak antara kalian yang pikir sebaliknya....? seperti, "hmm...kalau aku dpt dividen RM20k, aku nak invest beli properties...aku nak masuk AHB sikit, diversify..."...

Apa pon yang korang pikir....tak kisah ler...

Malas nak membebel panjang, ASB tahun 2010 dah announce dah pon tadi....7.5% dividen dan 1.25% bonus....perlu diingat, bonus pengiraannya adalah purata pelaburan utk 10 tahun...bermakna,kalau korang ada contohnya tahun 2001 ada RM1k, 2002 ada RM10k, 2003 ada RM50k, ....bla bla bla...2010, RM300k, anda campurkan semua , pastu puratakan bahagi 10....darab dgn bonus 1.25% tadi tu...

So camana? berapa you all dapat? meh kongsi citer sikit, hehe....nak banjer minum2 pon ok...no hal punya, hehe...
2 Responses
  1. semang Says:

    buku x update lg.... :p


  2. 2bz4money Says:

    benih dari hasil yg dituai akan terus disuburkan agar berlipat kali ganda..aku kuar jika perlu sgt2 je.