AbgZan
Assalamualaikum semua,

Ni aku nak ulas sikit tentang isu scam lagi....tapi kali ni bukan sebarang scam. Tapi scam yang jarang berlaku, iaitu scam ibu bapa...bila aku sebut scam, bukan bermaksud, setakat tipu-tipu biasa. Bukan setakat tipu nak keluar dgn boypren ke, tipu nak keluar dgn girlpren ke...atau bukan tipu setakat nak RM20 ke...tetapi tipu yang melibatkan RM100k, dan jugak sampai ibu bapa terpaksa tanggung risiko rumah tempat tinggal kena gadai, sehingga hampir dilelong...

Apa la nak jadi budak zaman sekarang ni....selalunya bila orang sebut tentang kenakalan, atau kejahatan, selalunya kadar kejahatan lebih tinggi utk kaum lelaki (maaf ya, jgn terasa pulak), tetapi kali ini, yang tipu ibu bapa ni, adalah perempuan....

Tak cukup dengan tu, bila dah masuk paper semua, dia nak defend diri dia, dia bagi pulak surat...surat yang bergelar "SURAT ANAK DERHAKA", digelar oleh akhbar tempatan, hehe.... cuba korang tengok ni....


(dipetik dari Harian Metro)


Dalam surat tu, penderhaka itu menyalahkan ibu bapanya 2 perkara:
1) kurang bagi kasih sayang
2) kurang didikan agama

WTF!!!

Macam-macam budak2 zaman sekarang...aku nak ambil iktibar...aku nak beri kasih sayang sepenuhnya kepada anak-anak aku (memang selama ni aku bg kasih sayang yang penuh pon, hehe), dan jugak aku nak bagi didikan agama yang sempurna insyaAllah...bukan aja didikan agama, malah didikan duniawi juga, seperti ilmu bahasa, aku target nak bagi anak aku ilmu bahasa Mandarin dan English sebagai bahasa tambahan. Kalu boleh, bahasa Arab jugak, hehe..

------------------------------------------------------
SURAT ANAK DERHAKA dipetik dari Harian Metro

JOHOR BAHRU: Wanita bekas banduan yang tergamak memperdaya bapa kandung dan ibu tirinya hingga mengakibatkan rumah pasangan warga emas itu bakal dilelong selain barangan kemas turut tergadai berkata, tindakannya itu wajar selepas mendakwa kurang kasih sayang sejak kecil lagi.

Wanita yang hanya dikenali sebagai Maria, 37, juga mendakwa kekurangan didikan agama sempurna menyebabkan dia terbabit dalam pelbagai perbuatan negatif termasuk penipuan selain melahirkan anak luar nikah.


Perkara itu diluahkan Maria, ibu kepada tiga cahaya mata, menerusi surat yang dipos ke kediaman keluarganya di Taman Universiti di sini, dua minggu lalu.


Ibu tiri bekas banduan itu, Zahrah Mohamad, 68, berkata, Maria juga sanggup memburuk-burukkan namanya dalam surat itu.


“Lebih pelik, dalam surat itu, Maria pada awalnya meminta maaf dan berharap dia tidak dianggap sebagai anak derhaka, sejak berkahwin dengan suami ketika Maria berusia lapan tahun, saya tidak pernah menganggapnya sebagai orang asing, sebaliknya menjaganya dengan penuh kasih sayang.


“Surat dihantar Maria juga menjadi bukti penipuan dilakukannya apabila dia mengaku mengakibatkan kediaman keluarga dilelong selain pernah menggadai barang kemas ahli keluarga,” katanya, semalam.



Menurutnya, jika benar dia keras hati dan pernah menyisihkan Maria ketika kecil, tidak mungkin dia sanggup menyerahkan barangan kemas dibeli hasil titik peluhnya ketika bekerja sebagai operator pengeluaran kilang.


Zahrah dan suami, Abdul Aziz Ibrahim, 74, turut berharap Maria menyerah diri kepada polis.


p/s: Kalau korang rajin, korang follow ler blog aku ekk...dan kalau rajin, korang add ler blog aku dlam list favorite blog korang, hehe...thanks...

Labels: , edit post
2 Responses
  1. aku follow bro..thanks for the sharing.

    Sila tinggalkan/share azam anda di :
    www.TuanBri.Com


  2. pak wan Says:

    sy follow jugak.. hmm nampaknye kena beware and jangan mudah percaya..

    kasih sayang or didikan maybe contributing factors.. tapi kalu org tu sendiri kalah dengan godaan harta dunia tak ingat akhirat.. jgn plak salahkan orang lain except diri sendiri kan.. bak kata "kubur masing2"..