AbgZan
Pagi tadi, hari yang agak sibuk buat aku....pagi-pagi bangun, prepared untuk register MBA...Patut 8.30-12.30pm pendaftaran...tapi aku bertolak dari rumah jam 10.30am, hehe...lepas tu, destinasi pertamaku adalah untuk buat salinan IC dan Transcript, itu aja yg aku miss....pergi kedai A (selalu jugak aku pi kedai ni utk copy) nak copy, sekali rosak...tak pernah-pernah rosak....

Aku pergi ke kedai B, pon rosak jugak..sudah...buat hal pulak...aku pon teringat, dekat2 UiTM sana (dekat2 foodcourt+KFC) ada banyak kedai fotostat...aku pon lantas drive dgn lajunya, sampai dekat2 area SMC, traffic jam teruk (kereta tak bergerak langsung)....tak pasal2...mula-mula aku ingatkan pasal ramai sangat org nak register UiTM pagi tu...tapi takkan sampai ke SMC seksyen 20 kot...terus aku pusing ikut jalan lain....jalan lain yg aku ikut, kebetulan lalu di bawah flyover tempat yang jam tadi...dari bawah aku nampak, kerja-kerja perbaiki jalan sedang dijalankan...apa la kejadahnya buat kerja-kerja baikpulih jalan pada jam 10 pagi??? buat ler jam 1 pagi ke, 3 pagi ke....apa la...

Terus aku bawa laju-laju, pergi kedai fotostat, settle satu tugasan...terus aku pi UiTM Dewan Sri Budiman...

aku tengok orang masih ramai...aku blank tak tau nak buat apa...tanya orang, orang suruh ambik "bag" dulu...dalam tu ada procedure apa nak buat....bila aku amik, ada 6 step kena buat...pergh, sempat ke....cuba tengok ni..




Nak dipendekkan cerita, selepas aku sampai step 6, nak settlekan step terakhir, gadis kat situ pulak strict...suh aku sahkan IC+transcript aku....aku cakap, dlm site tak suh pon..dia kata benda tu standard le ...dia suh aku pi fakulti minta pengesahan....aku tanpa pikir panjang terus cari department of Business Management...tanya orang semua kat mana....jauh jugak jalan kaki cari department....bila sampai sana, tengok takde orang...baru aku teringat semua orang fakulti berada di Dewan...apa la aku ni....kenapa la aku tak pikir time tu...otak tengah celaru la katakan, penat aja...terus aku patah balik ke Dewan, jumpe fakulti, minta sign....akhirnya settle jugak...penat aku pagi tu....

Persoalannya sekarang, ada tak audience kat sini yang register jugak pagi semalam? hehe... bagi tau ler kat sini...mana tau aku jadi classmate korang ke, haha...
Labels: , edit post
1 Response
  1. risanur Says:

    slmt menjadi student kembali...gud luck...