AbgZan
Assalamualaikum ladies and guys,

Pagi ni saya nak bercerita sikit tentang mensyukuri nikmat Allah. Ni pun kebetulan saya dgr Bicara Mufti pagi tadi kat TV masa sedang gosok baju, hehe...

Beliau membincangkan ttg menysukuri Nikmat Allah. Ada 3 cara mensyukuri nikmat Allah:

1) Dengan niat dan penghayatan

2) Lisan

3) Perbuatan

Misalnya, Rasulullah walaupun baginda tiada dosa, tetapi baginda solat malam untuk bersyukur sampai ke Subuh.

Bicara Mufti membincangkan bahawa orang yang makan pada waktu lunch ke, breakfast ke, kemudian bersyukur atas nikmat yang Allah berikan dgn penuh penghayatan, dia akan mendapat pahala serupa macam orang yang berpuasa pada siang haritu...wallahu'alam.

Tetiba i teringat, yang selalu selepas i makan, kalau i ucapkan "Alhamdulillah", kadang2 i sekadar mengucapkannnya, tetapi tidak betul2 mendalami dgn penuh penghayatan. Rasa kesal dgn diri ini pon ada, hehe....

Ok itu sahaja saya nak kongsikan buat kali ini, hehe...Sekali sekala, saya selitkan ilmu-ilmu agama yang saya dapat pon apa salahnya dok? hehe... Ini juga part of investment, "PELABURAN AKHIRAT" !!!

Wassalaam


Takkan baca aja, tinggalkan la komen sikit kat bawah ni, hehe

0 Responses