AbgZan
Salam all,

Seperti yang kita tahu, sekarang harga minyak dunia makin melambung (skrg di paras USD92 per barrel)..harga minyak di Malaysia tengah tunggu masa aja untuk meletup ni....mungkin kerajaan pon tengah serba salah nak naikkan sekarang ke, atau tunggu lagi....takut rakyat mengamuk...

Dalam keadaan sebegini, apakah langkah-langkah kita....antara kaedah yang digunapakai oleh sebilangan orang adalah, dengan berkongsi kereta...ada yang mula kongsi kereta dengan kawan-kawan, jiran-jiran...ada pula yang sebelum ni tak pernah-pernah kongsi kereta dengan hubby/wife masing-masing, dah mula berjinak-jinak berkongsi kereta...

Ada juga yang dah tak naik kereta, tapi naik motor pulok...hehe...

Dan tak kurang pulak, ada yang mula naik bas, atau naik LRT...sbb dah muak naik kereta yang harga minyak asek naik aja....

Pada aku, antara kaedah yang aku guna pakai adalah dengan membeli fuel saver....tidak dinafikan begitu banyak fuel saver di pasaran..yang mana satu yang effecive? Susah nak cakap, semua kata masing-masing effective...

Tapi aku dah mula guna satu product ni, dia guna nanotechnology...sejenis minyak dalam botol....masukkan dalam tangki minyak....sebelum aku beli, aku tanya orang kedai ni, dia kata dia guna, dia save 16%....tapi kat kotaknya, tulis save UP TO 28% fuel...dan TAMBAH POWER up to 20%....kasi engine tahan lama, dan sebagainya...

Aku tanya sorang perempuan ni pulak, dia kata, dia pakai kat Kelisa dia, selalu full tank dapat pergi 300km++, tapi sekarang dapat pi 400++, tambah 100km extra milage setiap kali full tank isi minyak..SUPERB tu....

Aku pulak dah try, setakat 3 kali guna ni, kali terakhir aku guna, aku tengok, aku save dalam 10% to 20% camtu (full tank dalam RM120, jimat 20% = jimat RM24, okler tu)...tak berapa consistent, tapi ok jugak ler...kalau sapa minat leh try jenguk website ni:

http://autopartsales.blogspot.com/

Kalau aku jimat dalam 20% = jimat RM24 utk satu full tank...tapi satu botol fuel saver tu dijual pada harga RM32 jer, dan dapat digunakan up to 15 kali full tank...korang boleh kira sendiri berapa banyak dapat jimat tu....

Lepas ni aku citer, kaedah kedua aku guna pakai untuk jimat minyak pulak, hehe....
1 Response
  1. nanti aku nak try jugak la...
    sebelum ni aku takpercaya.

    btw, jom share azam tahun baru 2011 kau di blog aku.


    Ada Hadiah menarik menanti anda!

    Sila tinggalkan/share azam anda di :
    www.TuanBri.Com