AbgZan
Assalamualaikum dan selamat pagi semua,

Pagi ini saya ingin bertanya, sudahkah anda semua mempunyai insurance? Adakah ia perlu? Atau tidak perlu? Adakah ia optional? Bagi yang sihat, adakah ianya nonsense?

Sebenarnyer, insurance perlu bagi setiap orang. Mula2 ia adalah wajib utk semua kereta. Kemudian utk insurance nyawa ianya optional, tetapi ia perlu sbg jaminan hidup, tetapi tidak wajib. Jika kita hendak memeliki insurance, skim insurance bagaimana yang patut kita ambil? Yang mempunyai investment, atau tidak?

Berikut saya lampirkan satu contoh insurance yang saya terima di peti surat saya beberapa minggu lepas:





Insurance perlu bagi semua orang, cuma kadarnya boleh dipilih utk premium yang berbeza. InsyaAllah, saya akan ceritakan beberapa insurance yang saya ambil utk saya dan keluarga.


Wassalaam.



Takkan baca aja, tinggalkan la komen sikit kat bawah ni, hehe
Labels: edit post
1 Response
  1. boleh bg panduan untuk pemilihan skim insuran?