AbgZan
Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Pernah dengar tak pelaburan emas? Ia merupakan satu pelaburan yang bijak, bila kena dengan caranya...Di manakah kita boleh dapatkan emas utk dibeli? Habib Jewel ke? Poh Kong ke? atau Etika Emas ke? Atau melalui bank? Apakah pro and con nya beli daripada institusi-institusi di atas?

Berapakah harga yang sesuai utk dibeli? Dan utk dijual? Berapa banyak mau beli? Bagaimana nak menyimpan pulak?

Bagaimana pula nak tau harga pasaran dunia?

Semuanya akan dibincangkan kemudian....hehe.....

p/s: Buat masa ni saya hanya beri preview utk kasi u all feel sikit....Maaf saya tak boleh citer sekaligus semua, nanti bosan pula kalian membacanya....Kebanyakan yang saya taip (boleh dikatakan 95%) spjg saya membuat blog ni, merupakan secara spontan saya taip, based on experience saya dalam pelbagai bidang pelaburan....harap anda semua dapat bersabar, hehe....


Takkan baca aja, tinggalkan la komen sikit bawah ni, hehe
Labels: , edit post
2 Responses
  1. cdanhash Says:

    Betul tu... sebelum membuat apa2 pelaburan pun, kita hendaklah mengetahui serba sedikit ttg pelaburan yg hendak diceburi... jangan main terjah je...

    Jika 10 tahun dahulu kita simpan RM10,000 dibawah bantal, sekarang ini wang tersebut masih RM10,000

    Jika 10 tahun dahulu kita simpan emas bernilai RM10,000, nilai sekarang ialah RM35,000... (sila lihat statistik Kijang Emas dari BNM). Ini tak buat apa2, simpan je... bagaimana jika anda seorang pelabur pula...

    Sebab itu wang, ringgit @ currency mesti dilaburkan, bukan disimpan...

    Selamat melabur....


  2. AbgZan Says:

    Ada hamba Allah yg saya tahu, dia tak simpan bawah bantal, tapi dia biarkan dlm Maybank dia aja...hehe...dah berapa kali jugak habaq suh labur apa yg patut....tapi dia kata susah...